Babka



Przepis na babkę mam od mojej mamy. Powinna być ucierana ręcznie ( tak zawsze robi ja mama). Ja używam miksera i tez jest pyszna i prosta:) Polecam. 

Potrzebujemy:

- 2 szklanki maki
-3/4 kostki margaryny ( miękka)
-4 jajka (temp. pokojowa) 
-1 szklanka cukru 
- plaska łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 lyzeczki cukru waniliowego lub (ja daje laskę wanilii)
- łyżka kakao
- 2 łyżki mleka
- opcjonalnie można dodać ( skórkę pomarańczową lub cytrynowa)

Margarynę ucieramy lub miksujemy dodając stopniowo cukier i cukier waniliowy lub laskę wanilii.  Do jednolitej masy dodajemy po jednym jajku cały czas mieszając. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i stopniowo dodawać do masy cały czas miksować. Dodać łyżkę mleka i jeszcze chwile miksować. 
Do osobnej miseczki odłożyć 1/3 ciasta wymieszać z kakao i łyżka mleka. 
Tak przygotowane masy przekładamy do formy na babkę ( ja używam silikonowej, jeżeli używasz blaszanej musisz wysmarować blaszkę margaryna i podsypać mąką). 
Polowe masy jasnej, następnie ciemna i znowu jasna. 
Pieczemy w temp 180 C ok 50 min (do tzw. suchego patyczka) 

Smacznego