Tort Minnie Mouse - Śmietankowo- truskawkowy





Tort zrobiłam na specjalne życzenie mojej kochanej córci z okazji jej 4-tych urodzin. Mojej Amelce bardzo się podobał i nieskromnie powiem, ze sama jestem z niego dumnaJ
Przepis na masę znajdziecie tutaj. Natomiast przepis na biszkopt znalazłam inny niż robiłam do tej pory i uważam, ze ten jest super. Dziękuję Margarytko. Biszkopt wyrasta wysoki (można podzielić na cztery blaty) i jest prosty do zrobienia.




Przepis na biszkopt:

- 6 jaj
-1 szklanka cukru
-3/4 szklanki maki pszennej
-1/2 szklanki maki ziemniaczanej
-1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
-2 łyżeczki octu
-szczypta soli

Ważne: szklanka o pojemności 250ml, forma o średnicy 25cm, jajka w temperaturze pokojowej( lepiej się ubijają)

Wykonanie:

Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić ze szczypta soli na sztywna piane. Następnie porcjami dodawać cukier nadal ubijając. Do żółtek dodac proszek do pieczenia i ocet, następnie szybko wymieszać (żółtka spienia się i odbarwia- tak ma być). J Masę jajeczna dodać do białek i ubijać na gładka masę.
Obie maki wymieszać i porcjami dodawać make ( ja przesiewam) do masy i delikatnie mięsząc drewniana łyżka ( nie miksować).

Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia. Masę przelać do tortownicy i wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temp. 180 stopni ( bez termo obiegu) ok. 30-40 min. (do suchego patyczka). Biszkopt wyciągamy z tortownicy po ostygnięciu. Nożem delikatnie oddzielić ciasto od tortownicy. 

Smacznego :)